Allereerst ga ik jullie ....

19 september 2022 - Rhodos, Griekenland

Allemaal bedanken voor de hartelijke, vrolijke, en opbeurende reacties van de afgelopen maanden. Ik vond het stikleuk om ze te lezen, en bewaar zo ook. Misschien ga ik, als ik me ga vervelen,  er mijn 3e boek van maken. Maar eerst ga ik, als ik terugben uit Rhodos, mijn volledige tijd spenderen aan de nieuwe band. Deze keer ga het een Bluesrock band worden, opnieuw met Jan & Jaap uut Vlissingen, waarmee ik al eerder heb gemusiceerd in September 80, en nu aangevuld met een zanger en sologitarist. Repetities zijn aanstaande in Vlissingen....

Om af te sluiten, laat ik jullie nog even meegenieten via de foto's  van Rhodos, een schitterende oude stad van 2500 jaar oud, die ingesloten is binnen een hoge stadsmuur van 4 km, waar ik nu voor de 4e keer ben. De 1e keer was in 1994, en de  laatste keer was 21 jaar geleden, en ik ben all 2 x herkent door mensen die hier een winkel hebben. Van de oude stad Rhodos zijn ook beelden te zien in de film The Guns of Navarone, een bekende oorlogsfilm met, Gregory Peck, David Niven, Anthony Queen, Irene Papa, en Telly Savalas. Heb ook nog met de bus Faliraki, en per boot het eiland  Symi, vlak voor de kust van Turkije,  bezocht.

Volgend jaar komt na de zomervakantie Agios Gordios op Corfu, waar het ook goed vertoeven is, weer aan de beurt,  om per boot via wat eilanden weer naar hier te komen.

Over 3 dagen ga ik pas naar huis, maar vond het nu tijd om jullie te bedanken,  en af te sluiten.

Bedankt ammaal, en tot later...

1. Sonn Franken:
    19 september 2022
    Beste Sjaak, stikstéénbedankt vor oew ver'aale en geweldige fotookes. K'eb genote van oew reis. Nou wir wel thuis sebiet en me gaan d'r zeker 'n pintje op vatte. Tot gauw wir ;-)
  2. Kathy Tysmans:
    20 september 2022
    Ik heb genoten van al jouw verhalen.
    Succes met de band en wie weet tot eens....
  3. Jande Quelery:
    20 september 2022
    Mooi , Jack .
    And welcome home ! groetjes Jan Q.
  4. Jaap bassist:
    21 september 2022
    mooie fotos jack en heel aparte cultuur daar we zien je zaterdag 24 sept bij mij thuis en dan kletsen we weer as vanouds weer verder
  5. Henk Franken:
    23 september 2022
    Pfeeeeewwwww... as da ginne fotoverslag was, wit ik 't nie mir or. :-) Mar ehhh, 't was leuteg!!! En da Rhodos ziet'r zeker nie verkeerd uit. Teminste op dieje Partizaaaaaane na dan die oew overal meej van die gekromde keukemeskes in dieje kleine steegies op staan te wachte as't donker is en geregend eb. K'eb g'oord datte mèèste nog uit dieje tijd zijn van da fillemke wèèr gij 't over ad in oew introoke, nouw dèèr motte zeker nie meej spotte n'or! Overdag ziede ze nie, mar bij regenatte avende, nachte en ontij kruipe z'uit alle oeke en gate en gaan dan d'reige zitte vervele bij van die eerder genoemde donkere deur de rege natgemakte steegjes en stratjes. Agge dan as niksbewuste toerist toevalleg 'n bietje aan't saaitsieje ben, omdagge van dieje regenatte avende en ontij toevalleg wel leuteg vin om lekker 'n blokske n'om te gaan, dan bende de Sjaak asse oew zien... en dan bedoel ik netuurluk nie gij eej Sjaak, mar dieje andere die altij de klos en de sigaar wèèr. Pfeeeewwwww, neeje da's niks vor mijn. Nouw zittik trouwes wel te denke... gij ben toch al wir t'rug nouw Sjaak??? K'eb nameluk nog niks van oew g'oord... Bende al wel t'rug?... of?... Neeje, ge ben toch nie de Sjaak geworre van dieje vervelende Partizaantjes eej Sjaak?... Nee toch??... Nee toch zeker???... As da zo is, lat 't dan as de wiederweerga wete, dan kom ik sebiet meej m'n roeibòòtje dieje kant op or!!! Dan gaan ik wel bij oew slapplekske dèèro zegge dasse oew kamertje nog nie motte vergeve en dan nim ik wel 'n lekkere kokteel of zo en wacht net zo lang todagge wir op kom draave. En ehhhh, att'r niks aan d'and is, lat 't ok evekes wete... kom 'r nameluk net achter da'k ginne eige roeibòòtje n'eb en dan oef ik 'r dus gin t'uure om diej kant op te komme. Pffffff, da schil dan ok wir 'n paar cente. Enfin, ik oor 't amaal wel. 't was in iederst geval wir 'n leuteg ende mooi verslaggeske!!!
  6. Lus & Mieke:
    4 oktober 2022
    Jack, deze keer wel een heel late reactie. Na onze GR5-wandeling van Maastricht naar Visé en daarna van Echternach/Rosport naar Liverdun bij Nancy zijn we de wereld ingetrokken tot net voorbij Valencia en daarna terug. Heb ondertussen wel jou verslagen gelezen en dan denken we toch met enige weemoed aan jou verblijf bij ons in Wuustwezel en kijken met heel veel bewondering naar jou prestaties. Daar moeten we dan toch maar eens een frisse pint of , nog beter, een Tripple d'Anvers op gaan drinken. Je kent ons adres in Wezel maar wij moeten ook nog een stukje GR5 inhalen met eindstation Bergen op Zoom. Of moeten we wachten tot jou eerste bluesconcert ?