Met 7 graden vertrokken, en 31 graden aangekomen...

2 augustus 2022 - Modane, Frankrijk

Vandaag toch nog een onverwachte zware wandeling,  waarbij ik het spoor kwijtraakte tussen hele velden met keien en rotsen en bij een zeer gevaarlijk padje aankwam, waarbij ik het risico niet nam, om over te gaan. Dus een heel stuk terug, en uiteindelijk toch over de Col de Chavière van 2796 meter ben geklauterd. Een nog hogere punt dan het vorige,  en best onverantwoord om hier met een zware rugzak te passeren.

Maar goed, het is me gelukt,  maar blij was ik er niet door. Na de afdaling van de Col liep ik precies door een omgeving die erg veel lijkt op de Aubrac.  Ook heel mooi.

Nu gearriveerd in Modane in de hitte, terwijl ik met 7 graden vanochtend vertrok, en morgen weer verder....

Etappe 074

1. Anita:
    2 augustus 2022
    Ik word al moe als ik je verhalen lees Jac en dan die beklimmingen, petje af
  2. Jaap bassist:
    4 augustus 2022
    een ruig wandelpad
  3. Henk Franken:
    5 augustus 2022
    Pfffff... wa d'n beleevenisse wir!
    Tipke... nim volgende keer 'n ééliekoptertje meej in oew rugtaske! Ge wit wel, zo'n klein ding meej 'n moterke dagge om'oog en dan 'n bietje nar links of nar rechs ken late gaan. Voruit en achteruit ken trouwes ok, mar achteruit zouw ik oew in di geval zekers nie aanraaje want dan gaade wir t'rug nar 't plek wèèr g'm eigeluk émaal nie nòòdeg ad. Da's gewòòn zonde van oew eerdere klauterpertijkes om wa verderop te gerake. Tenzij dagge 'n aanlopke wil neeme om te kijke of ge dan wel over da moeiluk plekske ken gerake... Mar in iederst geval, as't dan dus 'n bietje te moeiluk vor oew wor om oew taske op oew ruggeske meej te zeule om over zo'n moeiluk plekske één te kenne gerake, kende da ding gebruike om oew taske te drage. Da latte da ééliekoptertje dan gewòòn 'n endje verderop, wèèr 't wir wa makkelukker wor, wir lande en dan kende op oew gemakske wir verder kuiere... Simpel toch!!

'n pilske as belooning vor di grandioos tipke wil ik best aanneme agge wir t'rug ben trouwes, dèèr gaan ik nie moeiluk over doen!
    (wel 'n lekker pilske graag, da op de juiste temperetuur geserveerd wor <liefst deur 'n allerleutegst en alleraardegst schòòne deerne> en meej de beste graankooreltjes die t'r mar te vinde zijn gebrouwe n'is ;-) )