Deur 4 weide's met koeien....

8 juli 2022 - Les Alliés, Frankrijk

Vandaag weer een etappe van over de 30 km, dus vroeg vertrokken. Eerst naar de boulangerie voor mijn ontbijt, en daarna vol goede moed op pad. Heb gelijk mijn avond eten, en ontbijt voor morgen meegenomen van de bakker,  want waar ik vanavond gaat slapen,  is helemaal niks. Het is een klein gehucht,  maar wel met een kerk, én een gemeentehuis, waar ik verblijf.

Voor vandaag is de maaltijd....baguette met jambon & fromage ( plus bier, want dat kon ik wel kopen bij de uitbaatster), en voor het ontbijt morgen,  een baguette met sausiccon & fromage.. en kraanwater. Onderweg even gerust in een toch wel heel mooi beschilderde kapel in Les Cernoniers.

Zit nu dus in Les Alliés,  ongeveer op 9 km afstand van Pontarlier, waar wij in 2014 passeerde op weg naar Rome.

Wat ook heel relaxed is aan deze vorm van wandelen,  dat ik totaal niet weet wat er allemaal in de wereld gebeurt. Je staat s'morgens op, je doet je ritueel,  en ga weer op pad om te genieten van wat er allemaal te zien is. Bij aankomst douchen terras & restaurant bezoeken, en daarna weer...🛏 ZZZzzzzzz. Datzelfde had ik ook bij de vorige 3 langgeafstands wandelingen.

Afgelopen winter heb ik thuis deze wandeling goed voorbereid in praktisch alles, zoals slaapplaatsen regelen, en zo ook de wandeltracks.  Wat je dan niet ziet, als je zo'n track maakt, is dat het pad wel door 4 weide"s loopt. En dat had ik dus vandaag.  Prikkeldraad losmaken,  er overheen stappen, en weer vastmaken, want anders lopen die koeien zo van de ene wei naar de andere, en dan wordt de Boer Boos... Bij 1doorgang stonden 2 spoorbielzen zo dicht naast elkaar, dat er gin koei  doorheen zou kunnen,  maar ik ok nie met diejje rugzak. Dus da ding af, over die bielzen tillen, en natuurlijk uitkijken  dagge in de andere wei niet in de derrie trapt van die toch wel aardige bèèste, wat in elke wei werd ik verwelkomd, keken mij bijzonder koeiachtig aan, en massaal liepen ze mij achterna. Ikke maar praten tegen die béésten,  maar ja...... die verstaan gin Berregs.  🤔.

Etappe 050

1. Jande Quelery:
    Prachtig ! Jack ,
  2. Tom:
    Leutig allemaal!!!!!!
  3. Ernst van Schaik:
    8 juli 2022
    Jack, as ik oew fotoos bekek en oew verhale lees , wor ik toch wel een bietje gezond sjeloers.
    arstikke mooi.
  4. Marianne en Han:
    9 juli 2022
    Je kan het weer mooi verwoordde Jack
  5. Jaap bassist:
    10 juli 2022
    je bent al een aardig eindje onderweg jack