Even afwijken van...

4 juni 2022 - Vianden, Luxemburg

De traditie en principes.

Bij alle vorige wandelingen had ik een zeer sterk principe van, de gehele reis moet gelopen worden, maar daar ga ik vanaf morgen voor het eerst van afwijken, want ze geven noodweer af als ik in de bossen loop, en daar is bijna geen bescherming te vinden.

De afgelopen dagen heb ik best vaak bomen gezien met een diameter van pakweg 40 tot 50 cm die als luciferhoutjes afgeknapt waren en dan wens je je niet met een rugzak in zo'n bos. Dus....vandaar.

Ben al op zoek gegaan naar een busstation waar ik morgen de bus naar Diekirch kan nemen. Op de terugweg van dat busstation, zo rond 12.13 uur, volop zon, en lekker werrum, stond daar een mooie blonde op een tafeltje te schitteren, dus dacht ik... vandaag heb ik toch een vakansiedag..??? 🙃😋.

Net terug van een zowat 2 uur durend bezoek aan het kasteel met heel veel figuranten uit de vroegere tijd, en shows van zowel schieten met kanon en oude geweren, als muziek uit die tijd, en de ambachten. Heb daar wel 80 foto's gemaakt, is echt de moeite, maar zet er wel een paar op deze blog....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos en Lianne:
    4 juni 2022
    Hoi, we lezen elke dag met veel plezier je verhalen en daarna kijken we naar je mooie foto's. Zolang je pilsjes nog blijven smaken na je lange wandeldag zit het wel goed. Wij wensen je nog een voorspoedige verdere reis toe. Groetjes uit Souburg.
  2. Ronald:
    4 juni 2022
    Das net t markiezenhof da kasteel
  3. Tom:
    4 juni 2022
    Geweldige mooie foto's zag hier endaar nog bekende hahahaaaaa!!!
  4. Jaap bassist:
    4 juni 2022
    mooie foto,s jack kasteel is gaaf
  5. Jande Quelery:
    12 UURTJE ! COOL , beste Jack , keep on [R] walking Jan
  6. Jan Muskens:
    5 juni 2022
    Even pauze Jack, niet het gevaar opzoeken, er is genoeg te beleven in dat Luxemburg.
  7. Nico:
    5 juni 2022
    Goede fotografie !Ga zo door
  8. Henk Franken:
    6 juni 2022
    Soms motte inderdaad wel 's aan oew eige veileg'eid denke en nie perséé deur weer en wind en donder en bliksem wille blijve kuiere omdatta toevalleg op oew pepierke sta d'aangegeve.

Want agge dan zo deur 'n bos lopt en 't begin flink tekeer te gaan meej donder en bliksem, kunde zomar amaal vreemde dinge meejmake... net zo'as bij Ans en Grietje en dieje gemeene n'eks die meej zulle wulde speule... Of dan komde messchient wel dieje wollef tege diet'r zo vriendeluk uitzie mar in werkeluk'eid ééle gemeene dinge wil doen... Of wa denkte van zo'n kringeske meej paddestoele rond zo'n gròòte ouwe kronkeluge eikebòòm, wèèr allerlei rare en guure feguure op af komme as 't te keer ga meej zo'n onweer... Of vor 't zellefde geld komme d'r van dieje enge witte wuuve op oew af... pfeeeefff...

Neeje, denk dat 'n goei idee was om mar meej de bus te gaan déés keer. Me wulle nameluk nog wel éél veul mir van oew reisverslaggeskes blijve leese!!!