Een dag in de wolken....

14 augustus 2022 - Saint-Dalmas-le-Selvage, Frankrijk

De etappe van bijna 22 km begon zonnig. Maar na ongeveer 4 km moest ik dun oek om in een andere vallei, en wat zag ik daar in de verte....een onheilspellende lucht. Die donkere lucht kwam zoalzo mijn kant uit, en ik in de richting van da spook. Weer net op tijd de regenkleding aan, en gewoon deurstappe alsof ut zonneke zou schijnen. 😵‍💫. Het was weer een pittige etappe met vandaag 2 cols te behalen. Op een gegeven moment liep ik gewoon in de wolken, niet van blijdschap, maar gewoon in da vochtige wazige zooitje. Aangekomme in de auberge, begon de zon zich steeds meer te laten zien. Wel un bietje laat ee kul, zeej ik tegen um, maar eij reageerde nie ins.

Maar allèè, dit soort dagen horen er ook bij..

Etappe 085

1. Henk Franken:
    15 augustus 2022
    Pfffff, wa d'n arregant zonneke zeg... dattie nog ginéés wa t'rugzeej tege oew. Da's nouw tiepies Frans denk ik, iero in Berrege ad da nie gewist or, ik wit 't zeker!
    A'k jouw was zouw ik vor straf morregeochtend émaal niks tege em zegge of roepe. Neeje, zellefs nie glimlache onderweg, ok al doetie nog z'nne best om lekker te schijne... da zal t'm lere de vlegel!!

Mar ehhh, al bij al is 't wel wir 'n éél mooi tochje geworre n'or Sjaak. En meej dieje wolleke zo om oew'één, bende ok nog 's inéés in 'n andere wereld. Dus vor d'n afwisseling is 't netuurluk wel 's wir leuteg eej...
  2. Jaap bassist:
    15 augustus 2022
    hele mooie omgeving maar ook oppassen geblazen