In de Elzas beland....

23 juni 2022 - Barr, Frankrijk

Na een toch wel zeeeer overdreven aangeboden ontbijt, door de toch wel heel vriendelijke Tilly, weer fluitend op pad in de blakende zon. Le Hohwald ligt in een dal, dus dan weet je, voor je gaat slapen, dat je de volgorde dag kan beginnen met klimmen,  en klimmen. Zo gezeed, zo gedaan op weg naar een klooster op 764 meter hoogte.  Daar was het best druk met wandelaars, want hier komt weer een Santiago route tezamen met mijn GR5. Daar wat gedronken,  en afgedaald naar Barr, dat op 252 meter hoogte ligt. Mun beene, knieën,  en kuiten houden dur eigen koest, want ze weten dat ze toch mee motte.

Al van grote hoogte op de klim naar dat klooster, zag ik al de vlakte van de Elzas, waar ik nu ben aangekomen.  Een wereld van verschil qua bouwstijl, en onmiddellijk weer de wijngaarden voor de bekende Elzasser wijnen.  Vandaag ben ik dus even uit de Vogezen,  maar keer daar over een paar dagen weer terug,  om naar nog grotere hoogtes te klimmen. Op pakweg 30 km van Barr, stroomt de Rijn voorbij ( voor de geïnteresseerden 🙂)

Etappe 036

1. Tom:
    23 juni 2022
    Wel mooi daar!!!!!!!
  2. Miranda Fruitsalon Kwadendamme:
    24 juni 2022
    wow wat ben je al ver Jaq.
    I.v.m. de drukte rond ons bruiloftsfeest 1 en 8 juli lees ik je berichtjes soms wat later.
    Geniet van de manier van schrijven en de foto's goede stapreis verder
  3. Marianne en Han:
    24 juni 2022
    Wat is het toch weer een mooie route Jack, van al die mooie foto's krijg ik zin in vakantie 😎
  4. Jaap bassist:
    24 juni 2022
    wat een leuke ontbijt tafel is nog een kunstwerk ook jack
  5. Henk Franken:
    28 juni 2022
    Mooi ouw platske da Barr!