Laatste dag in de Jura...

13 juli 2022 - Nyon, Zwitserland

Eigenlijk heb ik veel langer in de Vogezen gelopen dan in de Jura. Gelukkig maar, want hier is het veel steiler. Maar wat ik vandaag heb gezien aan de overkant van het meer van Genève.......nouw, mak oew borsje mar nat, zeejje we vroeger. 🤭

Nyon is niet onaardig, maar de bevolking houdt zich hier ZEER  strikt aan hun eigen munt. Als je met euro's betaald,  krijg je gegarandeerd Zwitserse munten terug in je handen gestopt,  terwijl ik morgen weer in Frankrijk ben. Dusss, gewoon je Visapas gebruiken.  Heb nog een tijdje samen gelopen met een aardige dame uit Aken, uit Duitsland wittewel. Ze was in Rotterdam gestart en op 6 mei liep zij door Berrege. Akda ad geweette, ak ze onderdak verschaft..

Etappe 055

1. Sonn Franken:
    15 juli 2022
    Snotverkoffie, wa komde gij dees roetje op mooie plekskes zeg, asjemenou ;-)
    enne me leere zo noggeswa, Nyon. K'ad welles g'oord van Dyon en Lyon, ebbe me dus ok nog 's 'n Nyon...? Wa summe nou aan 'ons fietsbelleke n'ange, zou'k zegge.
    Blefde gij mar lóópe n'or, enne edde tog wel 'n n'ie-mééladresseke gevroge vanda Aakens vrouwke?, of gevrooge ofze nog 's lengst Berrege lop of zo?

Nou, dróóg nie op in diene n'itte, nim seweile ier en dèèr 'n potje bier en lop vorzigteg lengst al die reveine en pieke en blef nie teveul in die dáále n'ange mar klim dèèrr ok wir uit éé ;-)

Oudoe en veul stapkes nog, nog mar 'n paar'ondertmeljoen-ennog'nbietje... en dan nog wa

Sonn
  2. Jaap bassist:
    17 juli 2022
    weer een mooie omgeving jack