Oog in oog met een Gems....

27 juni 2022 - Stosswihr, Frankrijk

Vannacht un oop gedonder, en gebliksem, en stikveul regen. Die regen hield aan tot pakweg een uur of 13.00. Deze etappe was ongeveer 20 km. Op een normaal pad zou dat 5 uur in beslag nemen.  Nu door dat abnormale pad, 8 uur, maar ik moest ook omlopen rond een leefgebied van de Lynx, die hier nog leeft. Na de middag waren, na de mistige stukken,  de uitzichten toch weer heel mooi. Het wordt ook steeds drukker met wandelaars, maar de vakanties staan ook voor de deur. Op een gegeven moment kom ik na un òòp geklauter aan de top van een berg op bijna 1300 meter, en staat daar op ongeveer 30 meter een prachtige gems mij aan te kijken. Ik snel op zoek naar mun gsm om een foto te maken, want door die regenkleding zat da ding op un ander plek. Even later stond ie meer op de rand van de rotsen, en keek mij aan, zo van, agge nog een foto.....🤢🙂en hij nam een duik naar beneejje. Foetsjie, weg was tie, verdwenen. Nog net van diejje duik kon ik een foto maken, die door zijn snelheid un bietje wazig is. Ier binnen in de refuge waar ik overnacht,  hangt toevallig een foto van da beest, dus kekaar us.

Etappe 040

1. Jaap bassist: