Wa ek nouw aan mun fiets angge....

3 juli 2022 - Beaucourt, Frankrijk

Een best hete etappe vandaag van 26 km. Om Belfort te verlaten moest ik eerst een behoorlijke klim maken naar de citadel,  en die ligt natuurlijk altijd boven op een berg. Maar goed, gewoon deurstappe, dan komde er wel.

Bij aankomst op mijn volgend verblijf, werd ik toch wel verrast door wat apparte situaties. Eerst was het moeilijk te vinden, toen ik navraag ging doen, waar precies mijn verblijf is, stond ik feitelijk al voor de deur. Moeder was niet thuis, dus de dochter begeleidde mij in dat huis naar mijn kamer, met alle nodige uitleg. Het voelde als iets bijzonders aan daar. Maar goed, ikke gedouched en het plaatsje in voor een pint, en restaurant. Daarna voldaan terug gelopen naar mijn verblijf, en intussen was de moeder, c.q. hostes thuis. Wel erg vriendelijk verwelkomde ze mij, en gaf me nog een rondleiding,  zoals haar dochter al had gedaan 🤔.

Ze begon te praten,  en te praten over ammaal zweverige toestanden,  zoals, wat zijn jouw favoriete kleuren. Ik zeej,  blauw en zwart. Bij blauw keek ze wa blij. Maar bij zwart fronste ze dur wenkbrouwwe,  en tuitte dur lippe. Ik docht, wa nouw 🤔.

Nog later int gesprek, keek ze naar mijn handen  ( ''t zouw tog gin heks zijn ??) Ze pakte mun ande, en begon tur in te kneejje,  alsof ze een brood ging bakke.

De spanning liep op. Ze zeej, daddik un douch moest nemen om gereinigd te worre, om haar sessie te voltooien. Ze trok me van diejje ronde tafel, zo naar de douche,  en sloot de deur....

Nouw ebbik al meer dan 10.000 km gelopen,  maar dit nog nie meegemakt.

Etappe 045

1. Tom:
    4 juli 2022
    En is t gelukt???
  2. Ines:
    Wat een fantastische verhalen! 😄
  3. Jande Quelery:
    5 juli 2022
    Jack , je maakt wat mee!
    Veel plezier op je volgende etappe
  4. Sonn Franken:
    5 juli 2022
    Wadde merakels miestéériejeuze avetuure dadde gij méémakt.... En,... bende nou immaal kliennn, of edde gij aar nog "geklienddd" ?? ;-)
  5. Anita:
    5 juli 2022
    Wordt vervolgd of wa ?????
  6. Jaap bassist:
    5 juli 2022
    hahaha die vrouw had wel spirituele gevoelens ,maar ze vond je ook wel leuk denk ik jack
  7. Fons en Jeanne:
    5 juli 2022
    Wat een verhaal Jack, edde tog wel un bietje kunne slape