Wat is de wereld toch klein...

8 augustus 2022 - Arvieux, Frankrijk

Na het ontbijt, uitgerust weer op pad vol goede moed,en veul nieuwe energie.

Op tijd aangekomen bij de refuge, arriveerden meerdere wandelaars, en hele families die met met z'n allen de vakantie hier doorbrengen.

Zo ook een Vlaams gezin, pa-ma,dochtertje, en zoontje waar ik mee in gesprek kwam. Ik hoorde al,uit het Antwerpse, en dat ga je zo horen als je zo'n 25 jaar daar in een band heb gezeten.

Dat gezin woont nu in de buurt van Leuven, maar de papa komt oorspronkelijk uit Kalmthout. Zo ging ik verder in het gesprek van, onze gitarist, Luc Phillippi kwam ook uit Kalmthout.  Wat blijkt nu, hij heeft met de broer van Luc, Alex Phillippi  in dezelfde klas gezeten en daar ook thuis geweest om grammofoonplaten te beluisteren.  Hoe klein wordt de wereld dan, als je op zo'n wandeling als deze, zo iemand tegenkomt.

Morgen lopen hun toevallig ook nog naar dezelfde gite als ik, dus spreken we mekaar weer.

Etappe 079

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

9 augustus 2022
    Mooi!
  3. Jaap bassist:
    10 augustus 2022
    ja das ook weer toevallig dat je daar ook mensen tegen komt die ook jouw kennis kent
  4. Henk Franken:
    11 augustus 2022
    Yep, de wereld is klein inderdaad... mar di's dus wel arstikke leuteg, erges ver weg wildvreemde mense tegekomme die op één of andere menier toch wir 'n keneksie ebbe meej iemand die gij ken.

Trouwes... bij één van oew fotookes eb ik wa uitleg geschreve n'over da fotooke, omda gij da mar wir 's nie gedaan ad ;-). Mar nouw blek da ge mar tweeduuzend tekes mag gebruike, dus 't ééle v'r'aaltje kon t'r nie op. Kortom, ieronder de rest van da v'r'aaltje... anders is 't netuurluk nie kepleet. :-)

Ge mot netuurluk wel eerst de tekst bij da fotookezellef leze en dan pas di...
    'Wèèr trouwes da bordje datt'r opgenageld zit vedaan kom en wie da gedaan et, is tot op de dag van vedaag één gròòt raadsel. Zellefs de gròòtste wijsneuze van Frank(nie zo)rijk weete 't nie. Da paaltje was ommes van oorsprong en eigeluk bedoeld om 'n n'aak in te kenne bevestege, zoda degene die die gròòte kèèze (van dieje luie boer van 'n paar fotookes geleeje, kek ok mar tusse oew fotookes over de welleke di ga...) meejzeulde ze evekes tot rust kon ange. Al da geschuddel en gebonk onderweg is nameluk nie goed vor zo'n kèès. Dèèr worre die 'n bietje zompeg, gebutst en vuste werrem van, vandèèr. Mar,.. élaas, 't paaltje is deur andere n'in beslag genoome en sins dieje tijd is t'r 'n gròòte krieses in Frank(nie zo)rijk ass't over de kwalieteit van d'r kèèse.