1e zicht op de Middelandse zee...

20 augustus 2022 - Levens, Frankrijk

Voor het vertrek uit de voortreffelijke gite in Saint Dalmas afscheid genomen van stikaardige medewandelaars die vanaf hier de route hebben gekozen richting Menton. Vandaag dus een zware,en 27 km lange etappe naar Utelle met 1881 meter te stijgen, en 2372 meter te dalen, en heb daar 9,5 uur over gedaan. Aangekomme in Utelle voelde ik me nie echt moei, maar het was genog voor die dag. Onderweg ook nog een probleem ondervonden met de route, want plotseling stonden er waarschuwings, en verbods borden, om het pad verder te volgen omdat door hevige regen er aardverschuivingen hebben plaatsgevonden waardoor mijn pad gedeeltelijk was verdwenen. En dan moet je improviseren.  Dat lukte me wel. Zeer stijl allerlei stappen gemaakt in het niets, maar wel naar de top van de berg, en met behulp van mijn 2e gsm met de tracks, kon ik bepalen welke richting ik uit ging. Maar het was toch wel weer even spannend. Op zo'n lange etappe kan je dit feitelijk niet hebben. Na deze omleiding ging ik steeds meer stijgen, en op een gegeven moment zag ik zeer in de verte .....jaja...de Middelandse zee, waar ik over een aantal dagen op zit..🙂🙂