De eerste supermarmot vastgelegd…

26 juli 2022 - Beaufort, Frankrijk

Vandaag was het een bijzondere etappe. Recht vanuit m’n bed direct een paar uur durende klim naar de Col du Bonhomme waardoor ik ook nog un stukske over de langszaam smeltende eeuwige sneeuw moest lopen. Daarna natuurlijk weer een flinke afdaling,  en als beloning een prachtige tocht over een lange kam, met aan weerszijden steile dieptes. Na die afdaling mijn eerste marmot gesignaleerd. Wat un groot beest isda. Zeker 50 cm lang. Als het goed is, ga ik er meer naar het zuiden, nog meer zien.

Aangekomen bij de refuge plan Mya, zag ik opnieuw ( naam vergeten) uit Australië, een leuk aardig vrouwke, en we bleven de rest van de middag/ avond onze gesprekken voortzette meej wa karaffen rooije wijn..  Ik ga haar in Briançon weer terugzien.

Etappe 067

1. Jaap bassist:
    29 juli 2022
    gevaarlijke wandel tocht jack wel apart en mooi
  2. Henk Franken:
    2 augustus 2022
    Di was toch wel 'n éél biezondere tocht zo over dieje berregkam !!! Gave route wir !!!
    En ehhhh... op oewe tillefoon zit ok zo'n kladblok pergrammeke. Dèèr kende allerlei notiesies in kwijt, ok name van leutege deernes uit da land van dèèr erreges onderaan bevobbeld... ;-)