Geluksdag....

28 juli 2022 - Landry, Frankrijk

Up....daar gaat ie weer.

Vandaag heel de etappe afgedaald naar Landry, waar ik weer internet heb, want de laatste dagen in de mountains had ik geen internet. Heel sporadisch wel, maar meer niet. Op de glooiingen waar gras groeit, kom je de marmot tegen. Vandaag weer een aantal gezien, en terwijl je wandel, kijk je natuurlijk vaak naar de grond waar je je voeten het beste neer kan zetten. W A S D A ......dur lag ineens un briefke van € 50,00 op mijn pad. Ikke vol in de remmen,  bukken,  opbergen,  en deurlopen.  Was al rond 12.00 uur op mijn bestemming,  en dus na het douchen en de vuille was doen, want mun bulle begonne anders te rukke 😵‍💫😵‍💫, een restaurant opgezocht voor een plat du jour meej bier. Vanavond opnieuw  naar een restaurant meej wijn. Dus nu volop de reisblog bij aan het werken, want vanaf morgen en overmorgen wordt het qua hoogte echt serieus, en weer refuges,waarschijnlijk weer zonder internet ( wifi hebben ze niet beschikbaar voor bezoekers).

Ow ja,  Ik heb altijd al graag een huis willen hebben in Frankrijk, en zag iets ieddiejaals staan.  Heb toen aangeklopt, want ik zag gin bel. Uit un ander huis kwam een bejaarde vrouw van 111 jaar aanlopen,  en wij onderandelle.  Uiteindelijk kwamen we uit op het bedrag van da gevonden briefke van € 50,00, en zo was de koop beklonken.  Dur mot wel wa aan gebeuren ( kek maar naar de foto) dus ik reken op jullie ullup. 🤔😵‍💫😶.

Da vrouwke (60 jaar, en slank) waar ik nouw overnacht is stikaardig en behulpzaam. Tis weer wel een bijzonder eksemplaar.Un uisouwwe van ekmejouwdèèr, zeg maar kunstenares zonder regelmaat. Heb wat foto's gemakt van haar werk, maar ze is best lief ( denk ik 😑).

Etappe 069

1. Anita:
    28 juli 2022
    Wij komen wel helpen em misschien dat vrouwke ok wel
  2. Joris:
    28 juli 2022
    Mooi werk van da vrouwke, Sjaak! Breng voor mij maar een schilderijke mee!
  3. Henk Franken:
    4 augustus 2022
    Wa d'n bofkont bende toch eej Sjaak meej die vijfteg Euro. En ehhh... da van da uske kòòpe vor dieje 50 Euro ken ik wel begrijpe n'or. 'T was netuurluk de keus om 'of twee dage ekstra te blijve lòòpe zodatta geld ok wir op was', 'of 'n uske aanschaffe wèèr ge de rest van oew leve van ken blijve geniete'... ik ad 't dan ok wel gewete n'or... :-)