Kende da....een moeizame dag

9 juli 2022 - Les Fourgs, Frankrijk

Bij inspanningen is geen enkele dag hetzelfde.

De afgelopen 2 dagen, etappe's gedaan van 30 en 32 km, en vandaag liep ik als brandhout. Dit patroon begint me nu wel duidelijk te worden. Ik dweilde van rechts naar links, en andere kanten uit. Bij het opheisen van de rugzak vanochtend dacht ik al, dit wordt een zware dag, terwijl de etappe korter is dan de vorigen. De Jura is duidelijk veel steiler dan de Vogezen,  dus kost meer tijd én energie. Als ik dan zo'n dag heb als vandaag,  zie ik met Argusogen de GR20 op Corsica wel wat vervagen.  Over deze route, die bekend staat als de zwaarste langgeafstands wandeling van Europa, ga ik nog eens goed nadenken.

Het gevoel dat ik op deze memorabele dag had, was van, dan doe ik later wel eens de GR20, met een veel lichtere rugzak. Want wat ik nu bij me heb, die 14 kg, is het minimum voor 5 maanden lopen. Dus voor alleen de GR20, zou ongeveer 1 maand zijn, 🤔

Ben nu in mijn hoofd bezig de planning aan te passen, wat Corsica betreft.

Maar goed, het doorzettingsvermogen zorgde ervoor, dat ik er geraakte,  in Les Fourgs. Morgen zal het weer anders zijn.....

Etappe 051

1. Sneeuwwitje (Cindy):
    Goed bezig! Schitterende foto’s
  2. Jan Muskens:
    9 juli 2022
    Even een dipje Jack, wat je zegt, morgen zal het weer anders zijn. Zet hem op man heel veel succes verder.
  3. Familie Plompen:
    9 juli 2022
    Ei kul lekker deurdouwe. We weten dagge dat kan ee , wij duimen voor jou het is niet gemakkelijk maar heel veel succes, groetjes van ons
  4. Leenders Theo:
    10 juli 2022
    Hoi Jack. Ach even een inkakkertje dat is heel normaal hoor je vraagt nog al wat van je lichaam. Denk maar effe aan Berge dan ben de zo weer op peil. Hou de pas er in je bent super goed bezig ik doe het je niet na. Veel te weinig kilometers in mijn benen. Ik zal er eentje op jouw gezondheid pakken Groetjes Theo
  5. Miranda Fruitsalon Kwadendamme:
    10 juli 2022
    vandaag lekker uitrusten en de nieuwe week met nieuwe energie beginnen.
    Is vervelend war je gister had maar zeker niet vreemd na zo veel km´s al in de benen.
    Veel wandel plezier en is nu al top prestatie.
    Alle reacties geven je vast een portie xtra power.
    Prachtige foto´s ook weer zo wandelen we online toch een beetje mee
    Hartelijke Groet Jan en Miranda Kwadendamme
  6. Jaap bassist:
    10 juli 2022
    snelle jelle ontbijt koek geeft energie jack word heel veel door sporters gebruikt
  7. Ernst van Schaik:
    Jack,
    voor mij ben je nu al een held.
    overweeg je beslissing een zet op de eerste plaats dat het voor jou ook leuk moet blijven
    Hou je taai en succes.