Un èèl Kasteel voor mezelf ....

29 mei 2022 - Soumagne, België

Het was maar een 2 ** hotel gisteren, niets bijzonder, maar als wandelaar neem je daar snel genoegen mee. Het ontbijt vanochtend was in verhouding een stuk beter. Bij het ontbijt leerde ik een jong, aardig  Vlaams koppel kennen, die in stukken de GR5 aan het lopen zijn, en we kwamen onderweg elkaar nog 1 keer tegen.

Het landschap is zich al aardig aan het voorbereiden op de Ardennen. Vandaag ook weer behoorlijk stijgen en dalen.

Ter hoogte van Fléron zag de lucht er wel erg dreigend uit. Even verderop zag ik een bord staan met Boissons, dus ik dacht, effe wat te drinken halen, en gelijk schuilen. Da bord was nogal groot, en achter da bord stond de deur al open. Ik dacht...yes. ik deed de deur open, en er kwam un onoogelijke stank uit da kotje. Wat bleek nouw, dur stond een Cola otomaat, EN....het is ook tegelijk een hondenwassalon. Edde da al eens meegemakt...nouw, ik vandaag dus wel. Ut rukte dèèr verschrikkelijk naar ééél veul natte onde. BAHHH... Uiteindelijk kwam er gin druppel uit diejje donkere lucht, dus maar gauw verder. Brrr.

Bij aankomst op mijn nieuw slaapadres....jaja, vannacht dormier ik in het Château van Wegimont, blijkt dat ik de enige bezoeker ben deze nacht. Als het maar gin Spookkasteel is...😖..enfin, dat ben ik trouwens wel gewend.

Bij binnenkomst viel mij al snel op, dat de verwarming goed zijn best deed, en warm water volop. Ze dachten misschien,  laten we diejje wandelaar maar eens goed verwennen..🤭...

Het is vandaag zondag, en op zondag is het restaurant in het kasteel..........gesloten. Ontbijt morgenochtend kan weer wel, maar voor mijn diner moest ik ongeveer 400 meter lopen naar een Italiaans restaurant, wat trouwens wel heel erg lekker was.

De etappe kilometers worden dagelijks verlengd met dit soort grapkes.

Etappe 013

1. Tom:
    29 mei 2022
    Wie wit wie er vav8 klopt op je Deurne!!!!hahaaaa
  2. Inigo en Ernest:
    30 mei 2022
    Het is elke dag genieten van je smakelijke verhalen
  3. Rob Verwater:
    30 mei 2022
    Hey Jack, zo maak je wat mee, mooie omgeving. Succes weer vandaag!
  4. Jaap bassist:
    30 mei 2022
    honden wasmachine die hebben we in nederland niet denk ik
  5. Elko:
    31 mei 2022
    zo maak je van alles mee.