Welkom op mijn reisblog naar ... Sardinië

9 april 2022 - Bergen op Zoom, Nederland

Na 4 jaar van veel werk aan mijn huis en tuin, kan ik het toch niet laten om weer een lange afstandswandeling te gaan ondernemen. Moet er tussenuit! Hierdoor zal ik even mijn muzikale activiteiten bevriezen, maar die gaan zeker weer ontdooid worden... Ook dit kan ik niet laten.

Na 2012- Bergen op Zoom - Santiago de Compostelle / 2014 Reims – Rome / en 2017 Bergen op Zoom – Lissabon ( nog te bekijken via http://jacqfranken.reislogger.nl ), staat nu een wandeling te wachten om via de GR5, die door Bergen op Zoom gaat, naar Nice, nog het eiland Corsica te doorkruisen over de GR20, de zwaarste lange afstandswandeling van Europa. Het zal heftig worden, want sinds mijn laatste wandeling naar Lissabon is mijn lijf ook 5 jaar ouder geworden. Ik zie wel. Het is voor mij gunstiger om terug te vliegen vanaf Olbia op Sardinië, dan vanaf èèn van de vier luchthavens op Corsica. Vandaar de oversteek van Bonifacio naar Sardinië.

Vanaf Bergen op Zoom gaat de GR5 via de Kempen naar Maastricht, dan over de Ardennen en door Luxemburg naar de Vogezen. Vervolgens komen dan ook de Jura en de Alpen aan de beurt om zo af te zakken naar Nice.

Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Mijn schrijfwijze gaat een combinatie worden van het Echte Bergse dialec(k)t, vermengd met de Nederlandsche taal.. Dus nie denken van..... Eij kennie srijvve...

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan hieronder aan voor mijn mailinglijst!

Het is ook mogelijk om mij live te volgen via mijn Garmin watch. Als ik s'morgens de wandeling start op de Garmin watch, krijg je automatisch een mail met de link. Wanneer je daar dan op klik, opent er een (soort Google Maps) scherm waarop je kan zien waar ik ben. Op dat scherm staat met 3 zwarte vlakken een icoon. als je daar op klik, kan je kiezen voor satteliet. Dan zie je ook de omgeving. Bij aankomst op mijn volgende bestemming, sluit ik de track voor die dag af, maar is daarna nog 24 uur terug te bekijken.   Mocht je dit willen volgen, geef dat dan door. Dan zet ik je in mijn Garmin contactlijst.

Mijn vertrekdatum is weer na het Kwaaiendamme bluesfestival........ 17 mei dus 🙂, maar daarvoor ga ik eerst nog wat aan de conditie werken, en nieuwe wandelschoenen,  inlopen.

Hieronder nog een kleine impressie van de werkzaamheden...

1. Reislogger:
    16 januari 2022
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Rob Verwater:
    12 april 2022
    Mooi Jack, dat het weer een mooie reis wordt.
    We gaan je verhalen volgen!
    Veel plezier Mieke, Rob
  3. Leenders Theo:
    12 april 2022
    Hoi Jack mooi dat je nog een wandelreis gaat maken doe je dit in je eentje of heb je iemand die met je meeloopt. Het zullen weer spannende en komische verhalen worden ik wacht met spanning af. Groeten Theo succes Jackman want wandelen dat ie ken.
  4. Joris:
    Goeie reis, Jack! Neem de tijd en geniet er van! Ik volg het via de blogs. Ben benieuwd … veel plezier en succes.
  5. Margreet:
    12 april 2022
    Wat goed dat je het aandurft om naar Sardinië te lopen zeg!! Je tuin is prachtig geworden. Sardinië ligt al in je tuin!! Maar toch heel veel succes man!! Toi toi toi. Groetjes van Margreet.
  6. Anita:
    Gaaf Jack, alvast heel veel succes
  7. Jaap bassist:
    13 april 2022
    hey die jack, sardinie is wel weer een stukje verder, ik wens je een goede reis te voet en hoop je ook weer terug te zien jack succes , grtjes jaap zuidweg
  8. Elko:
    jack veel geniet en veel succes en we blijven je volgen .