Op weg naar Li(e)verdun....🧜‍♀️

15 juni 2022 - Liverdun, Frankrijk

Dan dik...🧙 😁..... Zoals Meteo France al aangaf, rijzen de temperaturen.  Vandaag geëindigd in Liverdun met 32 graden, maar vaak loop ik in de volle zon, en daar is het al snel 40 graden. Wat me al een paar dagen opvalt, is dat er wel erg veel graan verbouwd wordt,  waarschijnlijk een attente reactie op de oorlog in de graanschuur van Europa.

Heb mun eigen wel un bietje verveeld in un keffeeke in het toch wel mooie oude kasteelstadje Liverdun ook weer aan de Moezel, maar het is te heet om met die rugzak van 14 kg, zomaar doelloos ier op en neer te lopen, want vlak is het hier zeker niet. Mijn hostes komt pas om 18.30 thuis, en ik zit hier al bijna 2 uur.🤭🤭, maar...het bier is lekker koud... Voor zaterdag zit er 37 graden in de schaduw in het vooruitzicht. Gelukkig kan ik beter tegen de hitte, als tegen de kou. Twee jaar geleden zat ik op een boot midden op de Ò,zee Jaan, bij Tenerife, wallevisse kijkke, en daar stak een stevige poolwind op. Al rap moest ik mij fliesvest pakke, om de bibbers tegen te ouwwe. 🤭, bovendien  moestte we wa stiller zijn, want meej ons kabaal zouwwe de wallevisse wel eens wakker kunne worre.

Tring...tis half 7, en ik dus naar m'n verblijf, waar een leuk vrouwke, meej twee (2) mooie bruine ooge de deur ope deed. Eerst naar de kamer boven, zo van das oew kamer, daddis de badkamer,  bekant zonder deuren,  maar met zo'n leuk smoeltje is da ok nie errug,  en aar poes sprong al onder mun bed.🙂... jaja, ze eb un poes, zo éénne die miauwt eej.

De avond ebbe me same deurgebracht, want zij ad een lekker Frans menu in elkaar gefutseld voor ons twee.

Zow, da was ut weer voor vandaag.

1. Anita:
    15 juni 2022
    Gij et wel genote vanavond
  2. Tom:
    15 juni 2022
    Had ze 'n mooie poes??
  3. Jaap bassist:
    16 juni 2022
    hahaha een poeske dat miaw zegt
  4. Alexander:
    17 juni 2022
    Je zou maar voor je rust op die boot hebben gezeten 🤣😂
  5. Henk Franken:
    26 juni 2022
    Tja... wa d'is nouw beter; unne wallevis meej kouw, of unne poes in de werremte onder bed?

Edde trouwes nog same meej da leutege vrouwke mè die twee bruine òògskes naar dieje poes onder da bed gezocht, of wier 't dan echt vuste werrem?